بلاگ

لباس بادی چیست | معرفی 4 نوع بادی پرکاربرد

لباس بادی

 

قصد دارم به تمام سوالاتی که در ذهن شما در مورد لباس بادی مطرح شده، پاسخ دهم در ادامه این متن با ما همراه باشید.هدف از لباس بادی این است که یک لباس بدون نقص و زیبا را به شما ارائه شود تا بتوانید با راحتی و آسودگی با آن در میان دوستان و خانواده خود و بچه هایتان بدرخشید. لباس‌های بادی می‌توانند تنگ یا شل باشند و به دلیل کش آمدن از شانه‌ها تا فاق، می‌توانند زیبایی های بدن شما را به‌ صورت عالی به نمایش بگذارند واز جمله لباس هایی که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند این نوع  لباس ها هستند.

در اصل پوشش بادی را می‌توان نوعی ازلباس و پوشش دانست که ریشه درطراحی مایوهای یک تکه و سرتاسری شنا دارد.تاریخچه‌ی فراگیر شدن اینگونه از لباس به طراحی کلیر مک کاردل(Claire McCardell) در دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی در آمریکا باز می‌گردد. در واقع بادی یک لباس و پوشش یکپارچه و یک تکیه و چسبان و ثابت است که قفسه‌ی سینه ، شکم و محل انشعاب بدن را می‌پوشاند و در عین حال کاربرد یک مایو را هم نداشته باشد.فرم یک لباس بادی در اصل مشابه یک مایوی شنای یک تکیه است اما جنس و پارچه‌ی متفاوتی دارد. در ادامه نیکامد به معرفی لباس بادی، انواع و کابردهای آن می پردازید.

لباس بادی

منظور از لباس بادی چیست ؟

لباس بادی برای چیست ؟بیایید با اصول اولیه شروع کنم، لباس بادی (لباس های چسبان body clothing)به لباسی گفته می شود یک تکه ای که ظاهری شبیه به لباس شنا(کتانی یک تکه ) که سرهمی و تنگ و چسبان و فیت بدن است و از الیاف کشی هستند و تا حدود زیادی به مایو(لباس شنا) شباهت دارد.اما بسته به طرح، پارچه و برش آن عملکرد متفاوتی دارد. قسمت بالایی بادی مانند هرتاپ، تیشرت یا بلوز دیگری است. معمولا در قسمت پایین مانند یک شورت متصل است که می پوشید، قسمت فاقلباس های بادی یک قلاب یا حالت بست وجود دارد که استفاده از آن را برای افراد به ویژه کودکان،راحت می کند.

حال آنکه اکثر لباس‌های بادی با گیره‌هایی در ناحیه فاق برای بازکردن آسان بدون نیاز به درآوردن کل لباس عرضه می‌شوند. لباس‌های بادی می‌توانند بسته به سبک خود برای شما تنگ یا راحت باشند، و به دلیل کشش آن از شانه‌ها تا فاق، می‌توانند بدن شما را بسیار شیک به نمایش بگذارد و می توانید آن را با هر چیزی ست نمایید و عملکردی مانند گن دارند.بادی ها درمدل های مختلف :دو بنده ،بدون آستین و آستین دار و یا پادار و بدون پا وجود دارند.

 لباس های بادی در شکل های ساده و یا طرح دار وجود دارند. لباس بادی انواع مختلفی دارد و برای موقعیت های مختلف قابل استفاده است. 

جنس لباس های بادی

لباس های بادی حالت کشی دارند و از جنس های مختلفی چون الیاف مصنوعی،پنبه ای، نخی، ساتن، دانتل و چرم تهیه می شوند. بادی ها را معمولا از پارچه‌های متفاوتی چون نخ ، چرم ، گیپور ، توری یا دانتل، نایلون، ساتن،کتان، و غیره تولید می‌کند.اکثر لباس های بادی بچه گانه مجلسی به ویژه نوزادان از جنس نخی یا پنبه ای(تریکو) است به دلیل حساس بودن پوست نوزادان و بچه ها از این جنس پارچه بیشتراستفاده می کنند.

معمولاً در پارچه‌ی این گونه از محصولات از الیاف‌های کشسانی همچون اسپنادکس به منظور خوش فرم تر ایستادن بر بدن استفاده می‌شود. لباس بادی معمولاً از موادی ساخته می‌شود که قابلیت پر شدن با هوا را دارند، مانند لاتکس یا پلی‌اتیلن. وقتی این لباس‌ها با هوا پر شوند، حجم بزرگی می‌گیرند که از پوست بیرون می‌آید و شکل آنها را مشخص می‌کند.

بادی را می توان به تنهایی پوشید. مدل های لباس بادی را بچه ها خیلی دوست دارند. اما شما و فرزندانتان می توانید بادی خود را با شلوار جین، دامن، شورت، شلوار کار و اساساً با هر لباس دیگری برای مناسبت های مختلف، ست کنید.

مزیت های لباس بادی

لباس بادی راه حل مناسبی برای مشکلات لباس شما و بچه ها است. به لطف تناسب و جذب صحیح این لباس، ظاهری یکدست و بدون چروک خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر قصد دارید تاپ زیر پیراهن یا ژاکت بپوشید و آن را داخل شلوار خود فرو کنید، ممکن است پس از مدتی تاپ از شلوارتان بیرون بیاید و ظاهری نامناسب به شما بدهد. اما بادی این مشکل را حل خواهد کرد. 

این فرم لباس نمی تواند حرکت کند یا بهم بریزد زیرا بسته شده است. این البته یکی از کاربردهای اصلی بادی است. انواع لباس های تنفسی را می توان به عنوان لباس در برخی از سبک ها(بادی) استفاده کرد.از جمله کاربردها و فواید دیگر برای بدن، این لباس برای لایه بندی عالی است و برای انواع مختلف لباس ترکیبی هستند. بدن به دلیل ظرافتی که دارد به راحتی زیر بسیاری از لباس ها قرار می گیرد و از ظاهر شدن آن جلوگیری می کند. به عنوان مثال، این لباس را می توان زیر ژاکت، ژاکت تابستانی، ژاکت و سایر انواع لباس پوشید. حتی در فصل زمستان نیز می توانید از تهویه زیر لباس بافتنی برای گرم ماندن استفاده کنید. اگرچه لباس زیر شبیه به هم به نظر می رسد، اما به دلیل طرح ها و پارچه های زیاد، می توان از آن برای اکثر مواقع استفاده کرد. 

انواع کاربرد های لباس بادی

لباس های بادی کاربرد های مختلفی دارد که درزیر به معرفی آنها می پردازیم.

بادی های ورزشی

این نوع لباس بادی به‌ طور خاص برای فعالیت‌های ورزشی طراحی شده است.این بادی ها عموماً به صورت بدون آستین و با قسمت پایینی شل و راحت طراحی می شوند تا راحتی لازم که هنگام ورزش کردن نیاز است، به فرد بدهد. همچنین لباس های ورزشی بچه ها از این نوع است. بادی های ورزشی معمولاً از موادی مانند پلی استر و الاستین ساخته می‌شوند که مقاومت و انعطاف پذیری بالایی دارند. اما راحتی و لطافت بادی های نخی و کبریتی به مراتب بالاتر است و برای کودکان بیشتر استفاده می شود.

بادی های مجلسی

لباس بادی مجلسی از جنس ساتن، گیپور، حریر است.این نوع لباس‌ها معمولاً در مواقع خاص و مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند: مجالس و مهمانی ها، جشن‌ها و رویدادهای رسمی دیگر انتخاب بسیار مناسبی هستند. برای بادی های مجلسی از انواع طرح ها و برش ها استفاده می شود تا بادی به عنوان یک لباس بالاتنه جذاب، به کار رود. ترکیب لباس بادی با جزئیات مجلسی می‌تواند شامل عناصری مانند دانتل، چینی، مرز و تزئینات دیگر باشد که به لباس ظاهری زیبامی دهد. طرح‌ها و رنگ‌ها نیز ممکن است بر اساس استایل و مد روز باشند. بادی مجلسی در انواع دکلته و با آستین یا بدون آستین و با برش هایی جذاب و زیبا تولید می شوند. 

بادی های کلاسیک

این نوع بادی ها برای استفاده در زیر مانتو، پالتو و کت ها انتخاب مناسبی هستند. تک رنگ بودن و یا طرح دار بودن بادی ها اگر به درستی با ترکیب رنگی مناسبی همراه شوند، می تواند استایلی خاص و شیک برای اشخاص به ویژه خردسالان ایجاد کند.

بادی های طبی

این نوع لباس بادی برای اهداف پزشکی طراحی شده است و طبق توصیه پزشک پوشیده می شود و به دلایل درمانی از آن ها استفاده می شود. این بادی های طبی به صورت خاص برای حمایت و فشار دادن به بخش‌های مورد نیاز بدن طراحی شده‌اند. بادی های طبی معمولاً دارای قابلیت تنظیم و سفارشی‌سازی هستند تا به نیازهای درمانی فرد پاسخ دهند.

اگر به لباس بادی علاقه دارید و می خواهید بیشتر بدانید و خرید ی کنید، پیشنهاد می کنیم به سایت نیکامد یک سری بزنید ضرر ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید