بلاگ

چگونه لباس فرزندم را اندازه بگیرم؟

بعضی وقت ها با اینکه فرزندمان همراه ماست و با توجه به سنش سایز پیراهن بچه گانه را سفارش می دهیم و خریداری می کنیم. گاهی پیش می آید که پرو می کنیم و می بینیم که لباس گشاد یا تنگ است. به این دلیل است که تولیدی ها، سایز لباس شان یکی نیست.

بنابراین باید لباس را همان جا پرو کرد یا اگر سفارش غیر حضوری و مجازی می دهید؛ حتما باید سایز درست فرزند را داشته باشید و سفارش را انجام دهید. با این حال همیشه جایی سفارش بدهید که بتوانید در صورت نیاز پس بدهید.

اگر توجه کرده باشید راهنمای سایز پیراهن بچه گانه می تواند به شما کمک کند. معمولا پسر تا به بلوغ نرسیده می توانید به اندازه ها اطمینان کنید ولی باز هم برای اطمینان بیشتر سایز بچه را بگیرید تا پیراهن بچه پسرانه متناسب خریداری کنید.

پیراهن بچه پسرانه

پیراهن بچه گانه

اقتضای سن کودکان بازیگوشی است و این امر موجب می‌شود تا فعالیت زیادی داشته باشند. بنابراین اگر لباسی که به تن دارند راحت نباشد موجب می‌شود تا نتوانند به راحتی جنب و جوش داشته باشند. این نکته را دریابیم که لباس‌های تنگ موجب ناراحتی‌شان می‌شود و شما باید با دقت بیشتری سایز پیراهن بچگانه را ارزیابی کنید.

اگر بخواهیم به مشکلات لباس گشاد نیز اشاره کنیم می‌توانیم بگوییم که لباس گشاد به دلیل ظاهر شلخته و نامنظمی که دارد موجب می‌شود تا اعتماد به نفس کودک در میان همسالانش سلب شود. به دلیل خجالت زدگی دیگر به بازی کردن با آنها تمایل نداشته باشد.

تنگ یا گشاد بودن پیراهن بچه پسرانه از نکات حائز اهمیت در انتخاب سایز پیراهن بچه گانه است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

رشد کودکان بسیار سریعتر از افراد عادی است و همین امر باعث می‌شود تا انتخاب سایز پیراهن بچه گانه برای آنها کار سختی باشد. در ادامه راهکارهایی ارائه می‌شود که شما با مطالعه آن‌ها می‌توانید به راحتی جهت خرید اینترنتی انجام دهید.

به شما توصیه می کنیم برای خرید بهترین ها از سایت نیکامد دیدن کنید.

پیراهن پسرانه

سایز پیراهن بچه گانه

برای انجام دادن این کار شما ابتدا نیاز دارید که اندازه دور کمر، دور سینه، سرشانه، قد لباس و آستین را به دست آورید. اگر هنگام اندازه گیری سایز پیراهن بچه گانه، یک لباس مثل تیشرت چسبان به تن داشته باشند ایرادی وارد نیست. اما اگر لباسی که کودک به تن دارد جذب نیست پیشنهاد ما به شما این است که این اندازه گیری را بدون لباس انجام دهید.

توجه داشته باشید که سایز پیراهن بچه گانه پسران پیش از رسیدن به سن بلوغ تفاوتی با یکدیگر ندارد و با استفاده از این راهنما می‌توانید سایزشان را اندازه گیری کنید.

  • قد لباس

ابتدا متر را در قسمت بالایی شانه قرار دهید سپس آن را تا پایان قسمتی که قرار است با لباس پوشش داده شود اندازه گیری کنید.

  • اندازه گیری دور سینه

برای انجام دادن این کار متر را در زیر بازوهای پسرتان قرار دهید و سپس آن را از بر آمده ترین قسمت سینه تا پشت شانه‌ها امتداد دهید. نکته‌ای که رعایتش برای اندازه گیری این ناحیه لازمه اینه که نباید متر رو خیلی شل یا خیلی سفت بگیرید. چرا که در هر دوی این حالت‌ها اندازه‌ای که بدست می آورید باعث می‌شود سایز اشتباهی را انتخاب کنید.

  • اندازه گیری دور کمر

بهتر است این اندازه گیری را بعد از خارج کردن نفس انجام دهید و توجه داشته باشید که متر نواری را زیاد فشار ندهید. حال متر را در بالای لگن استخوان و میان باریک‌ترین نقطه پایین دنده‌ها قرار دهید. برای داشتن دور کمر ما برایتان روش خیلی راحتی را انتخاب کردیم. به وسیله متر یا خط کش ۵/۵ سانتی‌متر بالاتر از ناف پسرتان رو پیدا کنید و دور کمرش را از همان ناحیه اندازه بگیرید.

  • اندازه گیری سرشانه

دست‌های کودک را در حالت بسته و در کنار بدنش نگه دارید، خط بین دست‌ها و بدن را تا زیر بازوها دنبال کنید تا در نهایت به شانه برسید. اکنون فضای به وجود آمده بین یقه را اندازه گیری کنید.

  • اندازه گیری سایز آستین

متر نواری را از قسمتی که عرض شانه را اندازه گرفتید تا پایین دست رها کنید و تا مچ دست یا کمی پایین‌تر از آن را اندازه بگیرید. به خاطر رشد سریع کودکان همیشه سایز پیراهن بچه گانه پسرانه را یک سایز بزرگتر از سایز اصلی لباس انتخاب کنید. موقع اندازه گیری سایز پیراهن بچه گانه لباس های زیر کودکان را هم در نظر بگیرید تا بعدا موجب کوچک شدن لباس نشود. اگر بعد از اندازه گیری بین دو سایز قرار گرفتید همیشه سایز بزرگ تر را انتخاب کنید.

پیراهن بچه گانه

خرید اینترنتی پیراهن

  • برای اینکه راحت تر بتوانید سایز کودک خود را اندازه بگیرید هنگام تماشای تلویزیون این کار را انجام دهید.
  • هنگام خرید آنلاین بلافاصله بعد از تحویل، لباس را بپوشید تا درصورت اندازه نبودن لباس سریع آن را مرجوع کنید.
  • حتما قبل از خرید اینترنتی در مورد بازگشت کالا سوال کنید.

باید توجه داشته باشید که اندازه هایی که در جدول ارائه شده یک سری دستور العمل های کلی محسوب می شود و در اکثر موارد برای همه کودکان کاربرد دارد. با این حال هیچ اندازه واحد بین المللی برای سایز پیراهن بچه گانه وجود ندارد.

سایز پوشاک بچه گانه عمدتا بر حسب مارک، مدل و تولید کننده آن کاملا متفاوت هستند. علاوه بر این موارد رشد همه کودکان یکسان نبوده و آناتومی بدن و استخوان بندی کودکان با هم فرق دارند. به همین جهت نمی توان تضمین کرد کدام اندازه های ارائه شده برای کودکان قابل استفاده است. با این حال اکثر سایز پیراهن بچه گانه با توجه به این راهنما قابل تقسیم هستند.

 

بهترین راه برای جلوگیری از سفارش اشتباهی سایز پیراهن بچه گانه از یک فروشگاه اینترنتی، دانستن ابعاد دقیق و بخصوص بدن کودکتان است. اما اگر بخواهیم فوری و ساده تر از این اشتباه جلوگیری کنیم؛ چه پیراهن بخواهید چه شلوار کافیست یک نمونه از لباس‌های خود را که اندازه مناسبی برای شما دارد بردارید و آن را روی یک سطح صاف پهن کنید بطوری که هیچ چین و چروکی روی لباس نباشد. یک متر خیاطی یا خط‌کش را بردارید و شروع به اندازه زدن کنید.

برای سایز پیراهن بچه گانه، از روبروی لباس، از لبه راست تا لبه چپ را بر حسب سانتی متر اندازه گیری و یادداشت کنید. این اندازه عرض لباسی است که برایتان مناسب است.

همچنین از روی سرشانه و کنار یقه تا پایین و کمر لباس را نیز اندازه گیری کنید تا قد مناسب لباس کودک شما بدست بیاید.

اگر در لحظه تصمیم به تهیه لباس از یک فروشگاه اینترنتی گرفتید، با رعایت این موارد شما میتوانید به راحتی سایز مناسب کودک را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید