بلاگ

مزایای سرهمی نوزادی | چگونه یک سرهمی نوزادی مناسب انتخاب کنم

یکی از لباس های نوزادی که بسیار در سنین پایین تر بخصوص ماه های اول تولد تا شش ماهگی و حتی یک سالگی استفاده می شوند سرهمی نوزاد یا Baby onesie هستند. مزایای سرهمی نوزادی بسیار زیاد است که از بین آن ها سرهمی نوزادی مجلسی طرفداران زیادی دارد.در ماه‌های اول تولد بهتر است لباس سرهمی نوزاد تهیه کنید. لباس سرهمی از یک بلوز و شلوار متصل به هم تهیه شده که لباس روزمره و حتی لباس خواب راحتی برای نوزاد به شمار می‌آید. برای آشنایی بیشتر با مزایای سرهمی نوزادی تا پایان مقاله همراه نیکامد باشید.

سرهمی نوزاد چیست؟

سرهمی نوزاد به لباس هایی گفته میشود که از گردن تا مچ پای نوزاد و در بعضی مدل ها تا نوک انگشتان نوزاد به صورت یک تکه تولید می شوند. سرهمی نوزاد نیز مانند سایر مدل ها به صورت آستین کوتاه و آستین بلند جوراب دار و بدون جوراب تولید میشود.

مزایای سرهمی نوزادی مجلسی

مزایای سرهمی نوزادی چیست؟

در ماه های نخستین ما مجبور میشویم در دفعات بیشتری پوشک نوزاد را تعویض کنیم که اگر از لباس مناسب استفاده نکرده باشیم از تن بدر کردن لباس های نوزاد کار بسیار سختی خواهد بود.

سرهمی ها معمولا در ناحیه بین ران و پوشک دکمه هایی دارند که همین موضع باعث میشود نیاز نداشته باشید به طور کامل لباس نوزاد را در بیاورید و یا اگر نیاز باشد که لباسش را نیز تعویض کنید مدل ها را به راحتی میتوان از تن نوزاد خارج کرد.

یکی دیگر از مزایای سرهمی نوزادی این است که نوزاد به خصوص در ماه های اول نباید خیلی در معرض هوای سرد و خنک قرار بگیرد به همین دلیل زمانی که نوزاد را در آغوش میگیریم ممکن است لباس او بالا برود و ما متوجه نشویم و کودک بیمار شود. اما سرهمی ها این خوبی را دارند که یک تکه هستند و از باز ماندن قسمتی از بدن نوزاد که پوشیده نشده باشد جلوگیری می کنند.

خرید سرهمی نوزادی مناسب

1. جنس پارچه سرهمی نوزادی مجلسی

انتخاب جنس پارچه مهم است. برای نوزادان، پارچه‌های نرم، نازک و تنفس‌پذیر مثل پنبه طبیعی، با کیفیت بهتری هستند. این نوع پارچه‌ها از تحریک پوست نوزاد جلوگیری می‌کنند و راحتی و آسایش را برای نوزاد فراهم می‌کنند. همین مورد از بهترین مزایای سرهمی نوزادی است. البته این نکته در دیگر لباس های نوزاد مثل شلوار نوزادی باید رعایت شود.

2. طرح و رنگ سرهمی نوزادی مجلسی

انتخاب طرح و رنگ مناسب، سرهمی را جذاب‌تر می‌کند. تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ از مزایای سرهمی نوزادی به شمار می رود. در نظر داشته باشید که رنگ‌های خاص و طرح‌های پیچیده ممکن است آزاردهنده و گیج‌کننده برای نوزاد باشند. بنابراین، به طرح‌های ساده و رنگ‌های آرام ترجیح دهید.

از مزایای سرهمی نوزادی تنوع در طرح و رنگ آن

  1. پوشاندن آسان سرهمی نوزادی مجلسی

سرهمی نوزادی باید طراحی و پوشاندن آسانی داشته باشد تا تغییر پوشک و پوشاندن نوزاد راحت‌تر باشد. دکمه‌ها، زیپ یا گیره‌های آسان برای باز و بسته کردن سرهمی می‌تواند به شما در این امر کمک کند. این موضوع در تمامی بلوز شلوار بچه گانه باید رعایت شود، چرا که فرزند را حساس میکند.

  1. اندازه‌بندی اضافی سرهمی نوزادی مجلسی

در نظر داشته باشید که نوزادان به سرعت رشد می‌کنند، بنابراین بهتر است سرهمی نوزادی با اندازه‌بندی اضافی انتخاب کنید. این امکان را به شما می‌دهد که سرهمی را برای مدتی بیشتر از یک فصل استفاده کنید.

  1. در نظر داشتن فصل و آب و هوا

یکی دیگر از مزایای سرهمی نوزادی این است که بسته به فصل سال و آب و هوا، می توانید سرهمی نوزادی مناسب را انتخاب کنید. در فصل‌های سرد، از سرهمی‌های گرم و با لایه‌بندی بیشتر استفاده کنید. در فصل‌های گرمسیری، سرهمی‌های نازک و تنفس‌پذیر را ترجیح دهید.

با این راهنماها، امیدوارم بتوانید سرهمی نوزادی مناسبی برای نوزاد خود انتخاب کنید. همچنین، توصیه می‌کنم با مشاوره کارشناسان فروشگاه‌های مجازی یا متخصصان مربوطه نیز صحبت کنید تا راهنمایی‌های دقیق‌تری در خرید سرهمی نوزادی دریافت کند.

انتخاب بهترین سرهمی نوزادی

  1. استانداردهای ایمنی

مطمئن شوید که سرهمی انتخابی شامل استانداردهای ایمنی مانند برچسب‌های آموزشی برای نحوه استفاده از سرهمی، مواد ضدحساسیت و عدم استفاده از مواد مضر است.

  1. شستشوی آسان

انتخاب سرهمی قابل شستشو و تمیز کردن آسان می‌تواند بسیار مهم باشد. معمولاً سرهمی‌هایی که قابل شستشو در ماشین لباسشویی هستند و پس از شستشو کیفیت خود را حفظ می‌کنند، ترجیح داده می‌شوند.

  1. جنس و نرمی

سرهمی نوزادی باید از جنس نرم و لطیفی ساخته شده باشد تا پوست حساس نوزاد را تحریک نکند. جنس پنبه طبیعی معمولاً برای نوزادان توصیه می‌شود.

  1. اندازه مناسب

انتخاب سرهمی با اندازه مناسب برای نوزاد شما اهمیت دارد. سرهمی نباید بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد، بلکه باید به نوزاد شما مناسب بوده و حرکت آزاد را برای او فراهم کند.

  1. انتخاب سرهمی ضدحساسیت

در صورتی که نوزاد شما دارای پوست حساس یا آلرژی است، می‌توانید سرهمی‌های ضدحساسیتی را انتخاب کنید که از موادی ساخته شده‌اند که به پوست حساس نوزاد آسیب نمی‌رسانند.

  1. تنوع در طرح و رنگ

برخی از والدین دوست دارند تا سرهمی‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برای نوزاد خود داشته باشند. انتخاب سرهمی‌هایی با طرح‌های جذاب و رنگارنگ می‌تواند نوزاد شما را شاد کند. همچنین در دیگر لباس ای کودکان مخصوصا بلوز بچه دخترانه میتوانید طرح ها و رنگ های متنوع و زیبا و شاد را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از سرهمی نوزادی

  1. نظافت و ضدآب بودن

اگر قصد دارید سرهمی را در شرایطی مانند آب‌بازی یا استفاده در فضای باز استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که سرهمی ضدآب است و بتوانید آن را به راحتی تمیز کنید.

با در نظر گرفتن این موارد، می توانید از مزایای سرهمی نوزادی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

یکی از نکاتی که به پوشیدن راحت لباس کودکان ۳ تا ۴ ساله کمک می‌کند، لباس زیپ‌دار است، اما لباس نوزاد نباید زیپ داشته باشد. نوزاد بی‌آنکه متوجه باشد، دست و پاهایش را در جهت‌های مختلف تکان می‌دهد. از این رو ممکن است دست یا پایش به زیپ لباس گیر کند و دچار آسیب شود.

توصیه می‌کنیم به منظور رعایت نکات ایمنی، لباس دکمه‌دار تهیه کنید. بهتر است دکمه‌های لباس پلاستیکی باشند و گوشه‌های تیز نداشته باشند. همچنین توصیه می‌کنیم استحکام دوخت دکمه‌های لباس را بررسی کنید تا به راحتی کنده نشوند. لباس سرهمی نوزاد چند دکمه دارد که برای تعویض پوشک نیز لباس راحتی محسوب می‌شود.

بلوز نوزاد

بلوز نوزاد جنس و بافت گوناگونی دارد و در انواع مدل برای فصل‌های گرم و سرد تولید می‌شود. توصیه می‌کنیم به یقه بلوز نوزاد توجه کنید. یقه بلوز نوزاد باید آزاد باشد تا کودکتان احساس خفگی یا ناراحتی نداشته باشد. همچنین یقه گشاد به تعویض راحت لباس کمک می‌کند.

شلوار نوزاد

معمولا وزن نوزاد رو به افزایش است. توصیه می‌کنیم حتما شلوار نوزادی تهیه کنید که کمر کشی داشته باشد تا کودک در آن احساس راحتی کند. پوست نوزاد لطیف و حساس است، از این رو حتما شلوار نخی و لطیفی برای دلبندتان تهیه کنید.

جوراب نوزاد

خرید جوراب نوزاد اهمیت بسیاری دارد، چرا که پوست کودک حساس است و ممکن است به سرعت سردش شود. توصیه می‌کنیم همیشه جوراب پای نوزادتان کنید تا پاهایش گرم بماند. جنس جوراب نیز همچون لباس‌های دیگر اهمیت دارد و باید از الیاف طبیعی تولید شده باشد.

کلاه نوزاد

تفاوتی ندارد که نوزاد شما در چه فصلی به دنیا آمده است، چرا که سر نوزاد باید همیشه گرم بماند. با این حال توصیه می‌کنیم در فصل‌های گرم از کلاه نخی و نازک استفاده کنید و در فصل‌های سرد از کلاه‌هایی با بافت ضخیم‌تر بهره‌مند شود.

دیدگاهتان را بنویسید