بلاگ

جنس لباس کودک

همانطور که میدانیم پوست کودکان بسیار حساس، نرم و لطیف است. به همین دلیل باید در انتخاب جنس لباس کودک بسیار دقت کرد. جنس لباس کودک مانند سایر لباس های نوجوان و جوان و بزرگسال دارای اجناس مختلفی است. که هر جنسش مربوط به یکی از فصول سال است. و ما باید با توجه به فصل سال لباس کودکان خود را انتخاب کنید. زیرا مناسب نبودن جنس لباس کودک او را به بی قراری می اندازد و باعث آزار و اذیت کودک خود می شود. در اینجا در مورد چند جنس پارچه برای پیراهن بچه پسرانه اشاره شده است.

پارچه بچه گانه

خرید پارچه لباس کودک/12 پارچه برای کودکان

پارچه نخ پنبه بچه گانه

معمولا اولین انتخاب از بین پارچه مناسب جنس لباس کودک، پنبه است. در واقع بهترین و مناسب‌ترین پارچه برای کودکان و البته همه ما انسان‌ها، الیاف طبیعی پنبه است. پنبه در یک محیط کاملا دوست دار و بدون هیچ یک از مواد شیمیایی ساخته می شود.

این پارچه جذاب، نرم و لطیف گزینه مناسبی برای پوست نازک و حساس کودکان است. در نظر داشته باشید که کودکان با پوست حساس خود بیشتر از بزرگ‌ترها دچار اگزما و بیماری‌های پوستی می‌شوند. اما پنبه، پارچه کودکانه مناسبی است که اجازه تنفس پوست را می‌دهد و تحریک آن را کاهش می‌دهد.لباس‌هایی با پارچه پنبه‌ای را می‌توانید در هر زمانی که دوست دارید به فرزندتان بپوشانید، بدون آنکه مشکلی برای آنها به وجود آید.

 

از سوی دیگر کودکان هر روز نیاز به چند با تعویض لباس دارند. در این بین، پارچه پنبه بعد از هر شستشو به‌سرعت خشک می‌شود و مادر به‌سرعت می‌تواند از آن استفاده کند. به همین دلیل از هر لحاظ می‌توان گفت که بهترین پارچه برای جنس لباس کودک، پارچه پنبه محسوب می‌شود. پارچه هایی که چنین جنسی دارند به طور معمول با میزان تراکم گره بالا و صد در صد پنبه خالص تولید می شوند. این نوع پارچه تا حدودی بهترین نوع پارچه برای لباس های نوزادی به شمار می آید. البته گاها برای بلوز بچه دخترانه و همچنین پیراهن دخترانه بچه گانه نیز به کار میرود.

نخ پنبه خیلی نازک بوده و هوا خیلی راحت درون آن در گردش می باشد. همینطور لطیفی و نرمی خیلی زیاد این جنس پارچه موجب می شود حتی مورد مناسبی برای تهیه انواع لباس خواب برای بزرگسالان باشد. نوزادان به پارچه هایی احتیاج دارند که خیلی زود خشک گردند چرا که نوزادان تعداد دفعات بیشماری آب و مایعات بر روی لباسشان ریخته می شود. به همین خاطر نخ پنبه گزینه مناسبی برای شلوار نوزادی و کلا لباس های نوزاد بحساب می آید، چرا که پس از خیس شدن خیلی زود خشک شده و آب از آن خارج می شود.

پارچه نخی بچه گانه

این پارچه سبک 100% نخی و دارای تعداد تار و پود زیاد برای دوختن لباس بچه ها بسیار مناسب است. پارچه های نخی یک گزینه ایده آل برای جنس لباس کودک تابستانی است، زیرا رطوبت و عرق را از بدن دور کرده و بسیار راحت است و بسیار سریع بعد شستشو خشک می شوند.

مشکل این پارچه ها آبرفت زیاد آنها است که معمولا باید قبل از دوخت شسته شوند اما بازهم توصیه می شود لباس های نخی برای کودکان قدری بزرگتر خریده شوند. این پارچه خیلی مناسب پیراهن بچه پسرانه می باشد.

پارچه نخی کودک

پارچه جنس ژرسه/ جنس لباس کودک

پارچه ژرسه بدلیل قابلیت کشسانی، گزینه مناسبی برای تحرکات و جنب‌وجوش زیاد کودکان در هنگام بازی و خواب است. این پارچه به دلیل ساختار کششی خود، تنفس پوست را امکان پذیر می‌کند. علاوه بر آن، دارای بافتی نرم و منعطف است.

موضوع جذاب دیگر درباره این پارچه، چروک نشدن آن است. بنابراین برای جنس لباس کودک زمستانی و لباس گرم و منعطف بسیار مناسب است. این پارچه در سرهمی نوزادی مجلسی و یا بادی های مجلسی بدلیل گرم بودن کار برد دارد.

پارچه دورس بچه گانه

دورس نوعی پارچه ضخیم و بافته شده است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. پشت پارچه، تارهای نخ و روی آن دارای متراکم و کلفت است.

این پارچه سه نوع ضخامت دارد که به دورس دونخ، سه نخ و گلکسی معروف است. دورس دو نخ برای شلوار های خانگی پاییزه، دورس سه نخ  جهت بلوز شلوار های بیرونی کودکان است. بنابراین این نوع پارچه برای جنس لبای کودک مناسب است.

پارچه مناسب لباس بچه گانه

پارچه های ملانژ ترکیبی از نخ و مواد هستند. بدلیل قیمت مناسب برای جنس لباس کودک خانگی بسیار مورد توجه است. این پارچه معمولا رنگ طوسی با خطوطی تیره یا روشن در آن هست. معمولا در پارچه شلوار های خانگی استفاده می شود. اما ممکن است در طولانی مدت کم دون دون شوند.

لباس بچه گانه با پارچه کشمیر

پارچه کشمیر معمولا دارای طرح هایی بصورت چهارخانه است و جز مهمترین پارچه هایی است که برای جنس لباس کودک برای مهمانی مورد استفاه قرار می گیرد. این پارچه حالت کشسانی ندارد، لذا زمان تهیه آن باید کمی بزرگتر از سایز کودک تهیه شود.

معمولا مناسب مهمونی ها و بیرون است و در خانه و استفاده روزمره مناسب نیست چون ممکن است باعث تعریق کودک شود و در طولانی مدت برای کودک احساس ناراحتی ایجاد کند.این پارچه معمولا در فصل پاییز و زمستان خیلی طرفدار دارد.

پارچه پشمی بچه گانه/ جنس لباس کودک

پارچه پشمی، از الیاف پلی‌استر تهیه می‌شود و بعد آن را شانه می‌زنند. همچنین گاهی اوقات در تهیه آن از الیاف دیگری مانند کنف و ابریشم نیز استفاده می‌شود. از این پارچه به دلیل بافت بسیار گرمی که دارد، به‌عنوان پتو نیز استفاده می‌شود وگزینه بسیار مناسبی برای لباس گرم زمستانی کودکان به ویژه پالتو یا کت بچه گانه می باشد، چرا که رطوبت‌ بدن را حفظ می‌کند و بدن را به خوبی گرم نگه ‌می‌دارد.

یکی از ویژگی پارچه پشمی این است که مقاومت بالایی در برابر لکه‌ها دارد و شستشوی آن آسان و سریع است. علاوه بر آن رنگ این پارچه کاملا ثابت است و به‌ راحتی می‌توانید آن را با سایر لباس‌های رنگی در ماشین لباسشویی بیندازید و نگران رنگی شدن آن نشوید.

پارچه لباس کودکان

 پارچه ماهوتی بچه گانه

ماهوت حالتی براق، نازک و خیلی لطیف دارد و مقداری پرز بر روی سطح آن وجود دارد. در زمان های قدیم نوعی کلاه ساخته می شد که بر روی آن لایه ای از پارچه ماهوت قرار می دادند. به همین خاطر به آن کلاه ماهوتی می گفتند. اکنون این نوع پارچه را برای دوختن لباس های بچگانه از جمله بلوز شلوار بچه گانه نیز بکار می برند که ایجاد حساسیت نکرده و خیلی نرم می باشد. این پارچه برای جنس لباس کودک یکی از گزینه های مناسب بشمار می رود.

پارچه بامبو چیست؟

این جنس پارچه خیلی نرم و لطیف می باشد و به طور مستقیم از الیاف بامبو تهیه می شود و اخیرا در کشورهای جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است. از این جنس پارچه برای تهیه لباس کودک بکار گرفته می شود و در پوست های حساس این جنس پارچه مورد خوبی می باشد.

پارچه باتیس

این جنس پارچه گزینه خیلی خوبی برای جنس لباس کودک و نوزاد به حساب می آید. این نوع پارچه حالتی شیشه ای، سبک، نرم و خیلی نازک داشته و برای فصل های بهار و تابستان به ویژه برای لباس عروس استفاده زیادی از آن می شود. این جنس پارچه حساسیت نداشته و اغلب نوزادان با چنین لباسی احساس آزادی زیاد می کنند.

پارچه کنفی بچه گانه

این نوع پارچه خیلی نرم و محبوب می باشد و از انواع پارچه های خنک و تابستانی برای جنس لباس کودک به شمار می آید. به دلیل وزن کمی که دارد پارچه کنفی برای پیراهن کودک مناسب می باشد.

پارچه تریکو بچه گانه

این نوع پارچه خیلی مقاوم، ارزان قیمت، نرم، پرکاربرد با ماندگاری بالا می باشد. پارچه تریکو در اغلب لباس های بچگانه و حتی بزرگسال کاربرد فراوانی دارد و بدون حساسیت، فاقد بوی بد و سایر مضرات پارچه های پلاستیکی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی انتخاب جنس لباس کودک خود به سایت نیکامد مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید