بلاگ

7 نکته طلایی در انتخاب سایز و اندازه سرهمی نوزادی | خرید زیرپوش نوزادی

سایز و اندازه سرهمی نوزادی  در خرید سرهمی نوزادی مجلسی بسیار مؤثر است. از  ویژگی‌های مهم خرید لباس نوزاد این است که لباس نوزاد تنگ یا گشاد نباشد. نوزاد سعی دارد با دست و پا زدن با دنیا و محیط اطراف تازه خود آشنا شود. در صورتی که لباسش تنگ باشد، ممکن است تنواند به راحتی حرکت کند.

همچنین ممکن است لباس گشاد او را ناراحت و کلافه سازد. البته یقه گشاد لباس انتخاب مناسبی است که به تعویض راحت لباس کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که هر نوزادی باید لباسی با سایز متناسب خودش به تن کند، چرا که هر چه کودک در لباس خود آرام‌تر باشد و احساس راحتی کند، باعث افزایش آرامش شما نیز می‌گردد. برای آشنایی با سایز و اندازه سرهمی نوزادی تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سایز و اندازه سرهمی نوزادی

در خرید سرهمی نوزادی سایز و اندازه مناسب سرهمی بستگی به سن و اندازه نوزاد دارد. در ادامه، برخی از سایزها و راهنمای اندازه‌بندی را برای سرهمی نوزادی ارائه می‌دهیم:

1. سایز براساس سن

برخی از برندهای سرهمی نوزادی از سایز‌بندی استفاده می‌کنند که بر اساس سن نوزاد تعیین می‌شود، مانند سایزهای Newborn (تا یک ماهگی)، 0-3 ماه، 3-6 ماه و غیره. این سایزها معمولاً بر اساس میانگین سایزهای نوزادان در هر گروه سنی تعیین می‌شوند. در هنگام مشخص کردن سایز باید دقت داشته باشید که هم شلوار نوزادی و هم پیراهن آن هم سایز و هم دوخت باشند.

2. سایز بر اساس وزن

برخی از برندها اندازه‌بندی سرهمی‌ها را بر اساس وزن نوزاد تعیین می‌کنند. معمولاً برچسب سرهمی شامل راهنمایی در مورد وزن مناسب برای هر سایز است. به عنوان مثال، سرهمی‌هایی با سایز ۰-۳ ماه ممکن است برای نوزادانی با وزن بین ۳ تا ۶ کیلوگرم مناسب باشند. پس انتخاب سایز و اندازه سرهمی نوزادی مناسب زیاد سخت نیست.

سایز و اندازه سرهمی نوزادی

3. استفاده از اندازه‌بندی عمومی

برخی از سرهمی‌ها از سایز بندی عمومی استفاده می‌کنند، مانند Small (کوچک)، Medium (متوسط) و Large (بزرگ). در این حالت، برخی از برندها ممکن است راهنمایی درباره محیط سینه، طول بدن، و دور کمر را برای هر سایز ارائه دهند. شما می‌توانید با اندازه‌گیری نوزاد خود، از این راهنماها برای انتخاب سایز و اندازه سرهمی نوزادی مناسب استفاده کنید.

در هر صورت، مهم است که قبل از خرید سرهمی، برچسب‌ها و راهنمای اندازه‌بندی را مطالعه کنید و در صورت امکان، نمونه‌ای از سرهمی را روی نوزاد تست کنید تا مطمئن شوید سایز و اندازه آن به نوزاد شما می‌پوشد.

در انتخاب سایز و اندازه مناسب سرهمی نوزادی، عوامل دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند. که از اینجا به بعد این موارد بصورت عمومی در هنگام خرید هرگونه البسه کودک مخصوصا بلوز شلوار بچه گانه و بادی بچه گانه مجلسی و دیگر لباس های کودک و نوزاد نیز اهمیت دارد.

4. راحتی و جابجایی

سرهمی نوزادی باید به نحوی باشد که نوزاد بتواند به راحتی در آن حرکت کند و جابجایی داشته باشد. انتخاب سرهمی با سایز مناسب و طراحی مناسب (به عنوان مثال، با دکمه‌ها یا زیپ) می‌تواند نوزاد راحت‌تر کند.

5. اندازه یقه و گردن در سایز و اندازه سرهمی نوزادی

مطمئن شوید که سرهمی دارای یقه مناسبی است که نوزاد را راحت کند و در عین حال گردن نوزاد را به خوبی پوشش دهد. یقه باید به نحوی باشد که نوزاد را به خنکی یا گرمی مناسب در طول فصول مختلف سال ببرد. همان چیزی که در هنگام خرید پیراهن بچه پسرانه نیز بسیار مورد توجه باید باشد.

6. امکان تعویض

در نظر داشته باشید که سرهمی نوزادی قابلیت تعویض راحت داشته باشد، به ویژه در صورت وجود صابون زدن یا تعویض پوشک نوزاد. انتخاب سرهمی با زیپ یا دکمه‌های آسان برای باز و بسته کردن می‌تواند این فرآیند را سریع‌تر و آسان‌تر کند.

7. تناسب با فصل یکی از عوامل موثر در سایز و اندازه سرهمی نوزادی

بسته به فصل سال و آب و هوا، سرهمی نوزادی باید مناسب باشد. در فصل‌های گرمسیری، از سرهمی‌های سبک و خنک استفاده کنید، در حالی که در فصل‌های سرد، از سرهمی‌های گرم و آب‌گرم استفاده کنید.

همچنین، توجه داشته باشید که هر برند ممکن است مقیاس سایز بندی خاص خود را داشته باشد، بنابراین ممکن است نیاز باشد اندازه‌بندی هر برند را بررسی کنید و در صورت لزوم با توصیه‌ها و نکات برند مورد نظر هماهنگ شوید تا بتوانید سایز و اندازه سرهمی نوزادی مناسب را انتخاب کنید.

یکی از نکاتی که به پوشیدن راحت لباس کودکان مثل بلوز بچه دخترانه در سن ۳ تا ۴ ساله کمک می‌کند، لباس زیپ‌دار است، اما لباس نوزاد نباید زیپ داشته باشد. نوزاد بی‌آنکه متوجه باشد، دست و پاهایش را در جهت‌های مختلف تکان می‌دهد. از این رو ممکن است دست یا پایش به زیپ لباس گیر کند و دچار آسیب شود.

توصیه می‌کنیم به منظور رعایت نکات ایمنی، لباس دکمه‌دار تهیه کنید. بهتر است دکمه‌های لباس پلاستیکی باشند و گوشه‌های تیز نداشته باشند. همچنین توصیه می‌کنیم استحکام دوخت دکمه‌های لباس را بررسی کنید تا به راحتی کنده نشوند.

خرید زیرپوش نوزادی متناسب با سایز و اندازه سرهمی نوزادی

زیرپوش نوزاد یکی از مهم‌ترین لباس‌های نوزاد محسوب می‌شود، چرا که در ارتباط مستقیم با پوست بدن نوزاد قرار دارد. در صورتی که جنس زیرپوش نوزاد زبر باشد، نوزادتان ناآرام می‌شود. برخی از زیرپوش‌هایی که جنس پلاستیکی دارند یا از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند، ممکن است باعث حساسیت پوست نوزاد شوند.

توصیه می‌کنیم زیرپوش نوزادی که انتخاب می‌کنید، حتما جنس نخی، نازک و ظریفی داشته باشد. یک زیرپوش مناسب و استاندارد بدن نوزاد را گرم نگه می‌دارد، از این رو در خرید زیرپوش نوزاد دقت بیشتری داشته باشید.

متاسفانه برخی از تولیدکنندگان لباس نوزاد، این گونه لباس‌ها را به صورت یک بار مصرف تولید می‌کنند. به بیان دیگر روز به روز لباس‌های بی‌کیفیتی وارد بازار می‌شوند که تنها با یک بار استفاده یا شستشو از بین می‌روند.

از این جهت توصیه می‌کنیم به برچسب روی لباس توجه کنید و یک لباس قابل شستشو تهیه کنید. معمولا لباس نوزاد در طول روز به سرعت کثیف می‌شود، از این رو این لباس باید استحکام بالایی داشته باشد تا در شستشوهای پی‌ در پی سالم باقی بماند.

همچنین لباس نوزادی تهیه کنید که در ماشین لباسشویی نیز به سادگی شسته شود و دچار آسیب نشود. معمولا مادرها زمانی برای شستن لباس نوزاد به روش سنتی و با دست ندارد و ساده‌ترین و پر سرعت‌ترین روش شستشوی لباس نوزاد با ماشین لباسشویی است. در این صورت لباسی که تهیه می‌کنید باید به گونه‌ای باشد که در ماشین لباسشویی و چندین بار شستشو سالم باقی بماند. در پایان بایستی سایز و اندازه سرهمی نوزادی متناسب با اندازه زیرپوش نوزاد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید