بلاگ

نکات انتخاب رنگ لباس برای کودکان

در خرید لباس برای بچه ها اولین چیزی که به چشم می آید رنگ لباس کودک است. و همین رنگ باعث می شود لباسی را خریداری کرد که شاید مدل چندانی نداشته باشد ولی رنگش آن را زیبا جلوه داده است. علاوه بر ظاهر زیبا باید در مورد رنگ ها و تاثیر آن روی کودکان اطلاعاتی داشت تا هر رنگی که فقط صرف خوش امدن والدین باشد را برای بچه نخریم. و به تاثیر آن روی بچه دقت داشته باشیم مثلا در مورد پسر بچه ها با آن جست و خیز و فعالیت های جنب و جوشی که دارند باید رنگ پیراهن بچه پسرانه را مطابق با بچه خرید تا آرامش کافی را در به او منتقل کنید.

 

پیراهن پسرانه بچه گانه

راهنمای انتخاب رنگ لباس کودک

از بهترین و مناسب‌ترین ترکیب رنگ لباس کودک، رنگ‌های روشن می‌باشد. در واقع رنگ‌های روشن، کودک شما را خوش چهره و دوست داشتنی نشان خواهند داد. کامل‌ترین و خالص‌ترین رنگ به ویژه برای کودکان، رنگ سفید می‌باشد. رنگ سفید می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب رنگ لباس کودک باشد. چرا که استفاده از این رنگ، حس آرامش و امید را افزایش داده و کودک شما را به مانند گلی معصوم نشان می‌دهد.

علاوه بر این ، رنگ لباس کودک در بهداشت و سلامت کودک شما نیز تأثیر گذار است. به این دلیل که لکه و ناپاکی لباس کودک را سریعتر و راحت‌تر نشان می‌دهد و می‌توان به سرعت تشخیص داد که کاملاً تمیز شده است یا نه. بنابراین در صورتی که به دنبال یک رنگ مناسب برای لباس کودکان خود هستید، می‌توانید از رنگ سفید بهره ببرید. این رنگ در لباس بچگانه می‌تواند تأثیر مثبتی هم بر روی او و هم والدین داشته باشد. در ادامه نمونه‌ای از طرح‌های زیبا برای لباس بچگانه با رنگهای روشن را بررسی می‌کنیم.

البته در بازار امروز بلوز شلوار بچه گانه میتواند رنگ های مختلفی داشته باشد به این معنا که زنگ شلوار و رنگ پیراهن باهم متفاوت باشد.

بهترین رنگ لباس برای کودک

به طور کلی رنگ‌هایی چون سبز، بنفش و آبی از رنگ‌های سرد هستند و می‌توانند احساسات مخصوص به خود را در کودک ایجاد کنند و بر روی رفتار او تأثیر بگذارند. به عنوان مثال : رنگ لباس کودک سبز باعث می‌شود تا یگانگی وجود انسان با طبیعت در وجود کودک شما شکل بگیرد.

در حقیقت این رنگ به او حس رشد و نو شدن را القا می‌کند. از طرفی رنگ آبی حس پرواز و صلح و آرامش را به وجود می‌آورد و سبب کم شدن سرعت ضربان قلب و تنفس می‌شود. همچنین آبی تیره نیز حس اعتماد به نفس را در کودک شما ایجاد خواهد کرد.

رنگ‌هایی چون قرمز، نارنجی، زرد و قهوه‌ای در دسته‌بندی رنگ‌های گرم قرار دارند. این رنگ‌ها در واقع رنگ‌هایی انرژی بخش بوده و شادی و آرامش را در درون انسان به وجود می‌آورند. یکی از رنگ‌های اصلی که در در دستهٔ رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد، رنگ قرمز است. حتی می‌توان گفت که رنگ قرمز از نخستین رنگ‌هایی است که نوزاد به آن عکس العمل نشان می‌دهد.

این رنگ سبب ایجاد هیجان شده و میزان انرژی بدن را بالا خواهد برد. از این رو حضور این رنگ در لباس کودکان ، می‌تواند شور و هیجان کودک شما را بیشتر از پیش نماید. در واقع بهتر است تا از این رنگ لباس‌ها به عنوان لباس بازی کودک استفاده کرد.

همچنین توجه کنید که این رنگ‌ها برای کودکانی که بیش فعالی دارند، اصلاً مناسب نمی‌باشد. چرا که حضور بیش از حد رنگ‌های گرم در لباس‌هایشان ممکن است بیش فعالی آن‌ها را شدیدتر کند. برای خنثی کردن این عامل، می‌توانید به مقدار کمی ترکیب این رنگ را با رنگ‌های آرامش ‌بخشی مانند آبی مخصوصا در پیراهن بچه پسرانه استفاده نمایید. حال با چند رنگ پر طرفدار میان لباس کودکان آشنا می شویم.

رنگ و تاثیر آن بر روی کودک

از دوران نوزادی باید در خرید لباس های فرزندتان دقت خاصی داشته باشید، چرا که تمامی رنگ ها و مدل هایی که برای آنها انتخاب میکنید در تربیت آنها و اخلاق و رفتار آنها تاثیر گذار خواهد بود. یقینا در لباس های مجلسی مثل پیراهن دخترانه بچه گانه با لباس های داخل خانه فرقی نمیکند.

  • رنگ قرمز 

یک رنگی پرانرژی است که احساسات کودک را افزایش می‌دهد. باعث ایجاد هیجان در کودک می‌شود. ارتباط صمیمانه‌تری بین کودک- خانواده و کودک-دوستان به وجود می‌آورد. اگر متوجه شدید که کودک تمایل چندانی به میل غذا ندارد، از رنگ‌های گرم به ویژه قرمز برای لباس آن‌ها استفاده کنید. این رنگ موجب افزایش اشتها در کودکان می‌شود.

  • رنگ زرد

هوش و ذکاوت کودک را افزایش می‌دهد. انرژی کودک را برای فعالیت و بازی بیشتر می‌کند. باعث ایجاد تمرکز در کودک می‌شود. انگیزه کودکان برای انجام انواع کارها را دو برابر می‌کند. شادی را برای کودکان به وجود می‌آورد.

  • رنگ سبز 

به عنوان نماد طبیعت ، تعادل و آرامش را برای کودک به ارمغان می‌آورد. استرس کودکان را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد. لباس سبز باعث افزایش سطح ارتباط اجتماعی در کودکان می‌شود. این رنگ موجب افزایش سطح یادگیری و درک کودک نسبت به مطالب درسی می‌شود. استفاده از این رنگ برای کودک، محدودیتی ندارد.

  • رنگ نارنجی

اگر به دنبال یک رنگ لباس پرانرژی برای کودک خود هستید، از رنگ نارنجی استفاده کنید. رنگ لباس کودک نارنجی سطح هوشیاری کودک را افزایش می‌دهد. برای ایجاد انگیزه و تشویق کودکان به انجام یک کار، رنگ نارنجی بهترین گزینه است. لباس نارنجی باعث افزایش اعتماد به نفس کودک می‌شود. کودکان با لباس نارنجی می‌توانند احساس بزرگ بودن را تجربه کنند.

  • رنگ آبی

کودکان نسبت به رنگ لباس کودک آبی احساس خوبی دارند. این نوع لباس در بلندمدت باعث می‌شود که کودکان نسبت به خانواده خود وفادار باقی بماند. رنگ لباس کودک آبی یکی از رنگ‌های مناسب برای جلوگیری از ایجاد خشونت در کودکان است. اگر کودک شما از چاقی زیاد رنج می‌برد، می‌توانید به وسیله لباس آبی آن را به وزن ایده‌آل برسانید. برای افزایش ارتباطات اجتماعی کودکان، برای آن‌ها لباس آبی بخرید.

تاثیر رنگهای تیره بر روحیه کودک

در کنار این رنگ ها رنگ لباس کودک سیاه نیز برای خیلی از پدر و مادر ها جذاب است ولی بر اساس آنچه در مورد رنگ ها گفتیم و همچنین بر اساس روحیه بچه بهتر است کمتر از آن استفاده شود به دلایلی که الان ذکر می شود. زیرا مشاهده می‌شود که گرایش به رنگ‌های تیره‌تر در لباس کودکان بیشتر شده است. رنگ‌های تیره‌تر هم شیک و هم کاربردی هستند. از طرفی کثیفی و لکه‌ها کمتر در لباس‌های تیره دیده می‌شوند. با این حال اغلب کودکان تمایل به لباس‌های روشن دارند و با لباس‌های تیره، ارتباط چندانی نمی‌گیرند.

یکی از لباس‌هایی که خیلی از کودکان می‌پوشند، لباس مشکی است. استفاده از رنگ لباس کودک تاثیرات زیادی بر روی کودک می‌گذارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: رنگ مشکی: لباس مشکی حس غم و نگرانی را در کودک بیشتر می‌کند. با توجه به روحیه لطیف کودکان، استفاده از این رنگ برای لباس کودک توصیه نمی‌شود.با پوشیدن لباس مشکی به ویژه در شب، احتمال افزایش ترس کودک به هر دلیلی وجود دارد. رنگ لباس کودک مشکی، کودکان را نسبت به محیط بیگانه می‌کند. یعنی آن‌ها حس می‌کنند تنها و غریبه هستند. خانواده‌ها باید بدانند که لباس مشکی می‌تواند درد را در کودکان تشدید کند. استفاده از لباس مشکی، کودک را منزوی‌تر می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی انتخاب لباس فرزند خود به سایت نیکامد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید